Det är tjänsteutövaren som du bokar hos som väljer vilka betalsätt som erbjuds. Om tjänsteutövaren erbjuder onlinebetalning och du ändå inte kan betala, så kan det bero på att priset för tjänsten inte visas, eller att den tid du bokar är för långt fram i tiden för att betalas just nu.
Vid avbokning så avbryts din betalning per automatik.
Återbetalningstiden beror på betalsätt.
Vanligtvis tar det 2-3 bankdagar.
Har du valt en direktbetalning och inte har fått en återbetalning inom 7 bankdagar, vänliga kontakta oss.
Om du loggar in via vår app så kan du gå till dina bokningar och betala dem så länge tjänsteleverantören erbjuder det.
Vid onlinebetalning så skickas per automatik ett kvitto till dig.
Om du har betalat direkt till tjänsteleverantören så får du ett kvitto av dem när du betalar.
Saknar du ett kvitto för en betalning gjord online så kan du kontakta oss.
Hittar du inget svar på din fråga kan du alltid kontakta oss via vårt supportformulär.
Till formulärDu kan se ditt presentkorts aktuella saldo genom att ange presentkortskoden (står på presentkortet) här
Det är tjänsteutövaren som du bokar hos som väljer vilka betalsätt som erbjuds. Om tjänsteutövaren erbjuder onlinebetalning och du ändå inte kan betala, så kan det bero på att priset för tjänsten inte visas, eller att den tid du bokar är för långt fram i tiden för att betalas just nu.
Genom din inloggning på Bokadirekt så kan du gå till Mina bokningar för att avboka tiden. Vid bokning får du även en bokningsbekräftelse med en avbokningskod. Den kan du ange här för att avboka.
Avbokning kan ske utan kostnad inom reglerna för avbokning.
Reglerna sätts av varje tjänsteleverantör. Se deras onlinebokning eller din bokningsbekräftelse för att veta vad som gäller för just din bokning.
Kontakta oss gärna via formuläret så ska vi se vad som har hänt.
Kvittot skickas via e-post i samband med köpet. Saknar du ett kvitto så kan du kontakta oss.