Bästa Tülay,
Tack för att skriver till oss.
Vi har inte påstått att vi tar betalning med kort på plats, tyvärr att du har misförsått detta för Friskvårdskort som är ett digitalt kort som köpas av Bokadirekt, och du får en kod via email.
Vi har även överfört din fråga till Bokadirekt och fått svaret:
För att kunden ska kunna betala med friskvårdskort finns det två huvudsakliga sätt:
Kunden lägger själv in koden vid bokning:
• Bokningen visas som förbetald
• Du klickar på kundens bokning och väljer "Slutför förbetalning"
• I kassan väljer du "Slutför betalning"
Du lägger in koden i kassan:
• Klicka på kundens bokning och välj "Ta betalt"
• Välj betalsättet "Bokadirekt Friskvårdskort"
• Ange kundens kod och klicka på "Använd"
• Om beloppet täcker hela betalningen slutförs köpet automatiskt
• Om inte, kan du lägga till fler betalsätt och sedan välja "Betala"
Kom ihåg att friskvårdskortet endast kan användas för friskvårdsberättigade tjänster.
Man behöver inte kortmaskin för att ta betalt för att du skulle få friskvårdsbidrag. Skriv gärna till oss när du bokar och berätta om vad du har för önskemål, så kan vi ordna detta om det går.
Du kan också betala online med ditt kort, du behöver inte kortläsare på plats.
Hör gärna av dig så hittar vi en lösning, kundens nöjdhet är viktigt för oss.
Vänliga hälsningar,
Smpderma